بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/03/20 - 14:11
  • - تعداد بازدید: 248
  • - تعداد بازدیدکننده: 245
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دریافت نشان عالی دانش توسط یک چهره‌ی علمی اهل قزوین

"دکتر حسین صفایی" مولف و مترجم ۲۴ جلد کتاب مرجع در حوزه حقوق مدنی و تطبیقی؛ یکی از ۱۲ چهره‌ی علمی برتر کشور است که موفق به دریافت "نشان عالی دانش" شد.

 به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قزوین؛ در آیینی که همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه تهران برگزار شد، ۱۲ چهره برجسته علمی کشور در حوزه‌های مختلف دانش، معرفی و مفتخر به دریافت نخستین "نشان عالی دانش" شدند. از جمله آن چهره‌های برجسته علمی "دکتر حسین صفایی" است که در سال ۱۳۱۲ در قزوین دیده به جهان گشود.

وی که فارغ‌التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه در رشته دکتری حقوق خصوصی است مولف و مترجم ۲۴ جلد کتاب مرجع در حوزه حقوق مدنی و تطبیقی است.  عضویت پیوسته در فرهنگستان علوم، ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، ریاست مؤسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران و سردبیری فصلنامه علمی_تخصصی دانشنامه حقوقی از جمله فعالیت‌های علمی و پژوهشی ایشان است. 

وی همچنین مؤلف کتاب مرجع حقوق خانواده است که چندین بار تجدید چاپ شده است. دکتر صفایی که دارای پیشینه تحصیل در علوم دینی است تاکنون برنده چندین جایزه ملی و بین‌المللی شده است که از جمله آنها می‌توان به برگزیده جایزه علامه طباطبایی، برنده کتاب سال و کسب جایزه حقوق در فرانسه برای رساله دکتری موسوم به جایزه لویی‌میو اشاره کرد.

لازم به ذکر است که «نشان عالی دانش» یک نشان ویژه و مشترک بین دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران است که به صورت سالانه در ۶ گروه و شاخه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیرایرانی دارای مرجعیت علمی که با پژوهشگران ایرانی و مراکز و نهادهای علمی ایران همکاری مؤثر دارند، اعطا می‌شود.

انتهای پیام

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 165835
کلمات کلیدی
مدیر قزوین
خبرنگار

مدیر قزوین

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید