با حمایت بنیاد نخبگان استان قزوین انجام شد؛
مدرسه تابستانی نظریه نمایش گروه
مدرسه تابستانی نظریه نمایش گروه، با حمایت بنیاد نخبگان استان قزوین، توسط گروه ریاضی دانشگاه بینالمللی امامخمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیادنخبگان استان قزوین، توسعه همه جانبه علمی کشور، یکی از هدفهایی است که به صراحت در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است.
با توجه به اینکه پیشرفت در بیشتر حوزههای علوم، به ویژه علوم کاربردی، مبتنی بر علوم پایه قوی و کارآمد است، بنابراین داشتن چشمانداز برای توسعه علوم دیگر، بدون در نظر گرفتن زیرساختهای لازم برای توسعه و شکوفایی علوم پایه عملی نیست.
برای ایجاد توسعه پایدار بیتردید نیروی انسانی متخصص، مهمترین نقش را داراست. بدین منظور و برای دستیابی به آنچه در سند راهبردی توسعه علوم پایه و فراتر از آن، سند چشمانداز ۱۴۰۴ آمده است، نیاز مبرمی به ارتباط نزدیک دانشگاه و مدرسه وجود دارد که بتوانند از تواناییهای خود برای حل مشکلات و پاسخگویی به نیازهای یکدیگر استفاده کنند.
یکی از برنامههایی که در سالهای اخیر در جهت برقراری ارتباط علمی بین وزارت علوم و آموزشوپرورش به اجرا درآمده، برگزاری برنامه «مدرسه تابستانی ریاضی» است که موفقیت قابلتوجهی را هم کسب است.
در همین راستا "مدرسه تابستانی نظریه نمایش گروه" با هدف گسترش و تقویت همکاری و تعاملات بینالمللی و افزایش اعتبار شهر قزوین و دانشگاه در سطح ملی و بین المللی توسط گروه ریاضی دانشگاه بینالمللی امامخمینی(ره) به اجرا درآمد.
تقویت و توانمندسازی علمی پژوهشگران داخلی، آشنایی با پژوهشهای اصیل و بهروز دنیا، ایجاد ارتباط با تیمهای پژوهشی بینالمللی، ایجاد فرصتهای پژوهشی مشترک در قالب شبکههای معتبر علمی بینالمللی، تلاش برای پیریزی یک پایگاه بینالمللی و دائمی با شرکتکنندگان منطقهای و بینالمللی- یک هاب علمی منطقهای در رشته ریاضی از دیگر اهداف برگزاری این مدرسه تابستانه بود.
در بیان ویژگیهای این مدرسه تابستانه رشته ریاضی میتوان گفت: از معدود همایشهای بینالمللی است که از نظر ابعاد برگزاری مدرسه، تعداد سخنرانهای بینالمللی و تعداد روزهای برگزاری همایش از تنوع بالایی برخوردار بود و در ۲ بخش حضوری و آنلاین بهصورت جداگانه به اجرا درآمد. لازم به ذکر است که این برنامه تحت حمایت اتحادیه بینالمللیریاضی (IMU) بود که این اتحادیه توسط انجمن (Abel Board) پشتیبانی میشود.
انتهای پیام
نظر دهید